A+ A A-

#ДайНаКирилица

е кампания наАсоциация за социална отговорност и регионални инициативи“ (АСОРИ) в подкрепа на грамотното писане на кирилица онлайн

Цел на кампанията #ДайНаКирилица, организирана по случай 24-ти май, е да се провокира използването на кирилица в Интернет, както в личната, така и в бизнес комуникацията.

Огромна част от българите, особено по-младото поколение, не използва родната кирилица, когато комуникира в интернет пространството, а и извън него. Не само в личната, но и в професионалната кореспонденция, масово се използва т.нар "шльокавица", известна още и като "маймуница" - смесица от латински букви и цифри. От другата страна на бариерата сме ние - отново млади и будни българи, много активни в дигиталния свят, които искаме да запазим кирилицата, така както е била запазена за нас от прадедите ни. Затова решихме да започнем серия от инициативи, с които да подкрепим родната ни азбука!

Старт на кампанията  #ДайНаКирилица ще дадем с изложба в Betahaus, с която имаме за цел да покажем визуалното превъзходсвто на кирилицата и да осмеем 6liokavicaта. Според нас, кирилицата и нейните букви, са не само средство за писмено изразяване на мислите ни на роден език, но са и красиви и достойни за визуална адмирация

Друг проект на кампанията, за всеки един, който се асоциира с каузата и иска да подкрепи употребата на кирилица в дигитална среда, може да го направи, като споделя примери за употребата на „shliokavitsа“ във всички социални мрежи, с хаштага на кампанията #дайнакирилица. Всички постове ще бъдат събрани в изградената специално за целта онлайн платформа на www.дайнакирилица.bg.

Генерален спонсор на кампанията:

BG-mamma

Официални партньори на кампанията

DigiMark, OLX.bg, Netinfo, GoGuide, CSR Bulgaria, Credo Bonum. Host.bg, Betahaus